FW:Verkiezingsoverwinning CDA

Mark Giebels mark_giebels at HOTMAIL.COM
Sun May 19 01:02:53 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

FYI

Mark Giebels

-----

Geachte heer JP Balkenende,

Allereerst van harte gefeliciteerd met uw grote verkiezingsoverwinning bij
de afgelopen bizarre verkiezingen. Alles wijst erop dat u de volgende
premier van Nederland zult worden in een rechtse regering met het CDA als
dominante partij in de coalitie. En daarbij neem ik aan dat u de onervaren
LPF'ers in de ideologische richting van het CDA kunt kneden. Kortom, u
bepaalt de komende jaren het beleid in Nederland.

Over een aantal zaken maak ik me daarom toch wel zorgen. Het CDA heeft
immers de afgelopen jaren duidelijk gemaakt dat het de moderne liberale
Nederlandse normen en waarden niet deelt. Zo steunde u niet de
euthanasiewet, niet het homohuwelijk en niet het koffieshopbeleid. Ik was
dan ook blij te vernemen dat u niet van plan bent de euthanasiewet en het
homohuwelijk terug te draaien. Daarentegen lijkt u het liberale
softdrugsbeleid om zeep te willen helpen de komende jaren.

Sinds juli vorig jaar ben ik woonachtig in de VS en maak van dichtbij mee
waar de 'war on drugs' in dit land toe leidt. Gevangenissen vol met jonge
moeders en vaders die tientallen jaren gevangenisstraf voor de boeg hebben
omdat ze gepakt werden vanwege het bezit van een meestal kleine hoeveelheid
marijuana. Schrijnend, hun toekomst is weggeslagen, maar nog schrijnender is
de situatie voor de achterblijvende kinderen. U zult het toch met me eens
zijn dat het achter slot en grendel verdwijnen van hun ouders een vele malen
negatievere invloed op de opvoeding van die kinderen zal hebben, dan het
roken van een jointje. De 'war on drugs' is een kankercel in de Amerikaanse
samenleving, die zijn ziekmakende invloeden helaas ook nog eens aggresief
buiten de VS doet gelden (bv Columbia).

Directe aanleiding van deze email aan u is een krantenbericht dat ik
vanochtend in de San Francisco Chronicle las (zie link hieronder). Ik denk
dat u dit moet lezen voordat u in het regeerakkoord afdwingt het Nederlandse
liberale drugsbeleid op de helling te zetten.

Met vriendelijke groet,
Mark Giebels

----
SF Chronicle 18 Mei 2002