today's the day!

Marc-Jan Ahne mjahne at HOME.NL
Thu May 16 12:29:20 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart schreef hierop:
> Discussie over personen (i.t.t. over feiten, daden, meningen) bedreigt
> altijd de goede verhoudingen, en is vrijwel onmogelijk zakelijk,
> objectief en rechtvaardig te houden. Ik vind dat iedereen het recht
> heeft om op de eigen merites beoordeeld te worden, en niet op grond van
> subjectieve uitspraken van anderen.

Discussies hoeven van mij ook niet altijd objectief te zijn, als ik
discussieer zal dat altijd op basis van een mening zijn. ook discussies over
feiten, daden en meningen kunnen de goede verhoudingen bedreigen en daar is
niets mis mee. Een fractie hoeft geen vriendenclub te zijn, af en toe mag
best de bom eens barsten, dat houdt je scherp. Iedereen heeft het recht op
de eigen merites beoordeeld te worden, maar hoe doe je dat dan Bart? Ik mag
toch ook gewoon een oordeel uitspreken op grond van mijn eigen mening. Vind
dat je wat overgevoelig reageert, het gaat om mensen in een openbaar ambt,
daarover hoort in de openbaarheid geoordeeld te kunnen worden.

> Vergeet ook niet dat alles wat geschreven wordt ook bewaard wordt op het
> internet, om ook op termijn nog door te werken, ook als je later van
> mening verandert of eigenlijk spijt hebt van je woorden. Dit is een
> groot en ernstig probleem van het medium.

Tja, het is maar wat je een probleem noemt of waar je een probleem van
maakt!

> Dit geldt ook voor uitspraken van de stemadviescommissie over personen
> (waar deze subjectief zijn).

Een stemadvies is altijd subjectief en dus zullen de uitspraken van een
stemadviescommissie dat ook moeten zijn. Ik wil juist die subjectieve mening
horen (objectief kwaliteit van een kamerkandidaat meten lijkt me ook heel
lastig) om deze naast mijn eigen mening te leggen. Nu krijg je een advies
wat gemaakt wordt waarin de mening van een klein groepje mensen wordt
neergelegd, maar die onderbouwing van die mening krijgen we niet.

Marc-Jan Ahne