today's the day!

Erik van Buiten e.vanbuiten at SCIENCEGUIDE.ORG
Thu May 16 12:00:51 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart,

De uitslag levert vreemde vragen op. Ter achtergrond stuur ik een artikel
uit Trouw van voor de verkiezingsuitslag op. Hierin staat de visie van
Balkenende op de uiteindelijke uitslag al beschreven. Die man is nu niet te
benijden...

Groeten, Erik van Buiten

* Balkenende vreest meer instabiliteit
CDA komt riant als grootste partij uit laatste kiezerspeiling
van onze redactie politiek 2002-05-15

DEN HAAG - CDA-lijsttrekker Balkenende waarschuwt dat niet alleen de Lijst
Pim Fortuyn het gevaar van instabiliteit in zich bergt. Als PvdA en VVD
slecht scoren in de verkiezingen van vandaag kunnen daar evengoed instabiele
elementen ontstaan, waarschuwt Balkenende.

,,De kwestie van stabiliteit is niet beperkt tot de LPF. Die speelt veel
breder'', zegt hij vandaag in een vraaggesprek met Trouw. Volgens de
CDA-leider moeten PvdA en VVD bij fors verlies net als het CDA in 1994 bij
zichzelf te rade gaan hoe zij verder moeten. Het ontredderde CDA belandde
acht jaar geleden na een verlies van 20 zetels in de oppositie, na decennia
lang bijna als vanzelfsprekend te hebben geregeerd.