Voorkeurstem

Herman Beun Herman.Beun at YUCOM.BE
Wed May 15 16:15:42 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ad Huikeshoven schreef:

> Leg nog eens uit hoe je ook weer de uitslag telt na een STV
> verkiezing,

Een andere keer...

> En verder zijn je voorstellen een wat gedetailleerdere invulling
> van het D66 verkiezingsprogram, en vaart dat zeker geen andere
> koers.

Ja, maar om die details gaat het nu juist. Het programma wil directe
verkiezingen van burgemeester enzovoort, maar als dat dus met het Franse
systeem zou zijn hoeft het voor mij niet. En het programma wil een
gematigd districtenstelsel, maar ook daarvan kan ik me vele vormen
voorstellen waarin ik me niet kan vinden. De principes zijn dus in orde,
maar er zijn nog vele manieren om ze fout uit te voeren.

> Begrijp ik uit je reactie dat jij samen met Dennis interesse
> hebt in het schrijven van initiatiefwetsvoorstellen op genoemde
> punten?

We hebben al vaak genoeg ons best gedaan daarvoor, maar de minkukels in
onze partij waren altijd eigenwijzer. Overigens herinner ik je eraan dat
ik al voor de eurofractie werk. Daarmee heb ik het voorlopig al druk
genoeg.

/Herman