websites en campagnestop

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Tue May 14 17:25:17 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Eelco Hesse wrote:

 > ik ben al sinds 1966 lid (jawel, het congres in de RAI). Ik ben in de
jaren zeventig actief geweest bij de afdelingen Leiden en Amsterdam,
maar daarna naar het buitenland vertrokken waar ik steeds rijker ben
geworden, maar ook enigszins vervreemd van het goede vaderland. Geeft
niet, via deze discussiesite blijk ik toch wel eens iets te horen, zoals
(wat mij erg gestoord heeft) een interview met bobo en
Utrecht-commissaris Boele Staal die tegen de gekozen burgemeester is,
want het is zo sneu als de afgewezen kandidaat met naam en toenaam in
krant komt; regentenleed! Ik maak me, nu met alle commotie, steeds
kwaaier op zo'n man: wat doet zo iemand bij D66? Rot op naar de VVD van
Wiegel! Ikzou bijna zeggen: Staal de partij uit of ik eruit.Dit is,
afgezien van mijn bijdragen aan de Tara Reid-website, de eerste keer dat
ik on line ga, want ik ben echt kwaad.

Op het risico af nu je toorn ook over mezelf heen af te roepen het
volgende ;-)

Ook als je volstrekt overtuigd bent van een bepaald standpunt is het
noodzakelijk om open te blijven staan voor de argumenten en ervaringen
van anderen.

Ten eerste kunnen die anderen het voorstel blokkeren.

Ten tweede bestaat er geen voorstel wat niet voor verbetering vatbaar is.

Ten derde is het geen fraai schouwspel om mensen onverzoenlijk aan hun
eigen standpunten te zien vasthouden zonder serieus naar elkaar te
luisteren.

Het zal niet de bedoeling geweest zijn van het instellen van de openbare
procedure voor de burgemeester-benoeming, dat het aantal sollicitanten
voor burgemeesters-plaatsen sterk is teruggelopen.

Het is dus nodig om te beoordelen of die ontwikkeling onschuldig is, of
dat er iets moet veranderen.

Zie ook http://www.parool.nl/1018068607579.html ("Openlijk niet te
vinden: de burgemeester").

Om schaamteloos even een slogan van het NRC te stelen: D66: voor wie de
nuance zoekt :-)

Bart Meerdink