Over aanzetten tot haat gesproken...

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue May 14 01:49:43 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 01:22 14-05-2002 +0200, chefren wrote:

>De tekst stond tot minuten geleden nog steeds op het web,
>daar heb ik hem vandaan. U had wat links omgelegd en een
>nieuw stuk geschreven en op dat nieuwe stuk naar de oude
>tekst verwezen. Het was nog steeds een publieke tekst.

U chefrent er weer duchtig op los (noot: "chefren" is een door internetters uitgevonden werkwoord, en het betekent zeiken, lasteren, geen ongelijk willen bekennen, queruleren, zie:  http://www.emerce.nl/archives/magazine/september2001/reviews/12878.html#hiero ).

De situatie:

Op de uitgebreide fractie plus top-25 vergadering van dinsdag 7 mei jongstleden in het Tweede Kamergebouw is afgesproken dat de officiële campagneactiviteiten van D66 gestaakt zouden worden. Dus geen openbare debatten meer. Geen fora of folderacties. Op een vraag van Vivien van Geen (nummer 7 van de lijst) of dat betekende dat ook de websites op grijs zouden moeten, is besloten dat dàt te ver gaat. Er moet enig contact zijn tussen kandidaten en kiezers. U kunt dus op de individuele websites zien van de kandidaten dat ze actief zijn gebleven. Is ook belangrijk: de relatie kiezer - kandidaat moet levend blijven.

Op maandagavond 6 mei, de avond van de moord, heb ik mijn "visie" columns weggehaald en in een archief geplaatst ( extensie .bak). De toon was niet passend bij de ontstane situatie. Ik hecht er echter aan de lezer een archief te bieden om al mijn uitingen te kunnen nagaan. U citeert uit het archief en presenteert het als een actieve, actuele tekst. U manipuleert daarmee de informatie. Deze handelswijze hebt u al vaker toegepast, en ik vraag u dringend deze handelswijze te staken. In deze tijd passen geen beschadigingsacties van kamerkandidaten. U bent geen D66-er, en uw ideëen staan ver af van het D66-gedachtengoed. Ik vraag u vriendelijk deze lijst verder niet meer lastig te vallen met uw pogingen kamerkandidaten, in casu mij, te beschadigen.

Vriendelijke groet, Hein v M

PS u kunt natuuurlijk pogen mij van deze lijst te treiteren, en dat zal u zeker lukken, gezien het feit van een familie-omstandigheid waardoor ik geen zin heb in smerige oorlogjes met u terecht te komen. U schendt daarmee wel mijn vrijheid van uiting.