Waarom zijn er wachtlijsten in de zorg?

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Sun May 12 22:31:00 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ad Huikeshoven wrote:

> Je schreef:
> "Vraag: Kan ik dat ergens op het internet vinden?

> Die tekst heb ik al eens integraal op deze lijst gepost.

Okee, bedankt, dat was "Trendbreuken in de zorg, het beleid van Els
Borst" van 18 Apr 2002 14:22 gepost door jou (listserv maakt er helaas
een prutje van). Merkwaardig dat alleen het stuk van Stefanie van Vliet
(http://www.d66.nl/nieuws/tknieuws/archief/000042.html) online staat.

> "Jouw commentaar en de tekst lopen geloof ik een beetje door elkaar. Ik heb keurig mijn stuk ingeleid en daarna integraal de hoofdstukjes vijf en zes aan een stuk achter elkaar neergezet. Er liep NIETS door elkaar.

Mijn fout, ik dacht dat het uit een nota was of zo.

> De boodschap is uiteindelijk dat als de PvdA in het volgend kabinet zit er in de zorg nog steeds niets wezenlijks zal veranderen. Borst had ook de veranderingen in een wetsvoorstel naar de kamer kunnen brengen en met haar portefeuille kunnen zwaaien. Dat dat niet gebeurd is betekent dat collega ministers van PvdA huize een daartoe strekkend kabinetsbesluit hebben geblokkeerd. Jammer dat Borst niet het lef had een jaar of wat geleden om die reden tussentijds op te stappen, c.q. het kabinet laten ontploffen.

Het kabinet laten ploffen is wel erg botte bijl werk (en waarschijnlijk
met averechts efffect). Is dat alles wat er in de politieke
gereedschapskist zit?

Bart