Nederland te druk? Emigreer!

Ad Huikeshoven adhuikeshoven at WANADOO.NL
Fri May 10 20:02:57 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Naar schatting 15% van de Nederlanders vindt Nederland te druk. "Relax,
man", denk ik dan, "take a break", neem een sabbatical, ga op vakantie,
of volg het goede voorbeeld van Michael Zeeman: Emigreer. Suriname is
vier zo groot als Nederland en er wonen slechts pak weg een half miljoen
mensen, lekker warm, lekker zonnig, zeker niet zo'n klein koud
kikkerlandje als Nederland, ga daar toch wonen. "Nederland is te druk",
dat zijn de emotionele tranen van de afgelopen week van enkele
tienduizenden - meer zijn het er niet - omdat hun Hoop verloren is,
omdat Hij niet meer leeft. Ze hadden zo gehoopt dat Hij er voor zou
zorgen dat Nederland minder druk zou worden. Doe is wat minder druk dan,
relax een beetje en ga niet zo overal tegen te keer, dat roept alleen
maar op om nog drukker te doen. Hans de Booij, gisteren bij Frits, Henk
en Jan met de korte achternaam, was een en al rustig, en zij op lijzige
toon: het is tijd voor een Ministerie voor Liefde. Volgens mij is Hans
de Booij de uitgelezen kandidaat voor de portefeuille Liefde in het
volgende kabinet. Gewoon uit Liefde voor ons Koninkrijk van Aruba, de
Nederlandse Antillen en Suriname provincies van het Koninkrijk maken.
Nederland is al bijna tweehonderd jaar geen Republiek, maar een
Koninkrijk. "Uw Koninkrijk kome" werd vroeger in Nederland veel gebeden.
Blijkt de Messias een Republikein die om populistische redenen de
monarchie niet wil afschaffen. Nou vraag ik je, als je al in een
Koninkrijk woont, waar wacht je dan nog op, als je al je vertrouwen in
de Messias had gesteld?

Met vriendelijke groeten,

Ad Huikeshoven
Vondelstraat 33