Protest: Schending privacy en recht van verdachte

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu May 9 17:56:53 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Henk,
> Weet je wel, dat ik ooit met een collega van dit individu, een zaak heb
> gevoerd tegen een nertsboerderij, die zich wilde verdriedubbelen, en dat ik
> van het onderzoek van deze club dankbaar gebruik heb gemaakt om de te
> verlenen vergunnning te latenvernietigen, en dat ik wel gelijk kreeg van de
> bestuursrechter, en zij van die organisatie niet?

Tjerk,

Nee, dat wist ik niet.
Jammer dat die ondernemers zelf niet inzagen dat het niet haalbaar was,
of hun overkoepelende organisatie hen daarop niet heeft gewezen, of de
ambtenaar op het gemeentelijke.

Maar als de bestuursrechter je in het gelijk heeft gesteld mag ik er
denk ik van uitgaan dat zij goed onderzoek hebben verricht en terecht de
vergunning(en) is/zijn vernietigt.

Als ik via http://www.2vandaag.nl/home/index.shtml lees,

Zie ook video

"
Samenleving
INTERVIEW: VERDACHTE MOORD FORTUYN

Volkert van der G.,verdachte van de moord op Pim
Fortuyn, gaf in 1993 een televisie interview met het
programma Tros Actua. 2Vandaag heeft de banden
van het interview en laat vanavond delen uit dat
interview zien. Daarnaast een reactie van Wien van
den Brink, de nummer 20 van de lijst Fortuyn.
"

en vervolgens ook dat hij (van der G) ooit ook zelf bedreigd werd
...........?!?!

Zou hij dan Fortuyn als de ultieme (be)dreiging hebben kunnen zien?
Zeker als nimby's via hem trachten door te dringen tot de tweede kamer?

Veronderstel dat het zo is, en de samenleving ook van jouw en hun
expertise afhankelijk zijn en daardoor getroffenen zich (hebben
ge)wenden tot Fortuyn, ontstaat er dan niet een enorme paradox met
hetgeen Fortuyn zei en wie hij daarbij binnen zijn eigen lijst haalde?

Wist hij (Fortyun) waar hij mee bezig was, waarin hij zich begaf?
En weet je dat als je zo'n tien jaar colomns schrijft?

Hebben we dan als maatschappij de problemen en de oplossing(en) niet te
veel en te ver van ons allen afgeschoven en op de schouders gelegd bij
(de) enkel(ing)en?

En/Of geeft dat precies aan wat er mis is in onze democratie?

Henk Elegeert