Visie

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu May 9 12:45:10 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hein,
>
> Ik schreef het al vanochtend: laten we in gods naam, of in ieder geval in
> Pim's naam,. nog een openbare discussie hebben over het leven in de
> Hollandse politiek na de dood van Pim, en voordat de verkiezingen  plaats
> vinden. Want anders wordt het zo'n kerstkaartenactie, zo'n
> condoleanceregister, zoals Hans van Mierlo het gisteravond formuleerde, en
> welke uitspraak inmiddels via Andeweg door een ieder, die zich relevant
> vindt, is overgenomen.

> [...]

Tjerk en andere lijsters,

Dat wordt een aanslag op en de lamlegging van de democratie via een zgn.
democratisch middel.

Zonder program, zonder leider, zonder structuur, zonder kennis van
zaken, zonder inzicht, zonder debatcultuur, enig wezenlijk
maatschappelijk draagvlak, zonder  ..... wat hebben ze wel eigenlijk? En
dat wordt onze democratie????? En daar moet ik vertrouwen in hebben?????

Is dit democratie, heeft het er überhaupt iets mee van doen???

Of is dit een staatsgreep in een onvoorziene vorm?
In gang gezet door Fortuyn zonder dat hij daarop nog kan worden
aangesproken, verantwoording kan afleggen?
Is dit wat hij met zijn missie voor ogen heeft gehad?

De parlementaire democratie is de basis, verkiezingen zijn
daarin/daarvan een onderdeel.
Als zogenaamde verkiezingen de parlementaire democratie dreigen te
ondermijnen is zelfs de democratie in gevaar.

Henk Elegeert (Maximaal 10 zetels voor nieuwkomers in de tweede kamer!!)