BEZINNEN!

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Wed May 8 16:44:10 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Wed, May 08, 2002 at 10:34:16AM +0200, Hein van Meeteren wrote:
  :
  : >Ook ik heb de afgelopen tijd het een en ander van Fortuyn gelezen.
  : >Twee boeken en de nodige columns. Niks van discriminatie of
  : >racisme gevonden.
  :
  : Daar hadden we het ook niet over. We hadden het over "zwart maken" van
politieke tegenspelers. Dat deed Fortuyn met verve.  De demon werd in beide
kampen wakker gemaakt...

Daar hadden we het weldegelijk over. Het ging over de Anne Frank
opmerkingen. Jij stelde dat we die in het licht van de context
moesten plaatsen. Mijn opvatting was dat dat licht geen aanleiding
gaf tot de gedane opmerkingen omdat er binnen die context, waartoe
zeker Fortuyns geschriften behoren, geen aanknopingspunten waren
voor dergelijke harde typeringen als discriminatie of racisme.

Maar goed, het zou Thom sieren wanneer hij die uitspraak openlijk
als weinig gelukkig zou typeren. Dan kunnen dit aspect verder
wellicht laten rusten.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\                                       Utrecht, The Netherlands   |