Protest: Schending privacy en recht van verdachte

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Wed May 8 10:47:12 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Wed, May 08, 2002 at 10:30:10AM +0200, Hein van Meeteren wrote:
  :
  : Ik teken protest aan tegen het plaatsen van een foto op internet van de
Fortuynmoord-verdachte Volkert van der Graaf. Er zijn ernstige aanwijzingen dat
de man de dader is, maar hij is en blijft verdachte. En daarmee onschuldig. Het
plaatsen van de foto van Volkert (
http://krant.telegraaf.nl/krant/vandaag/teksten/bin.venster.volkert.html )
schendt het recht van een verdachte op bescherming van de persoonlijke
levenssfeer.

Formeel heb je gelijk maar in alle redelijkheid? Omstanders van de moord
zijn achter de dader aangehold tot die in de kraag werd gegrepen. Lijkt
me meer dan ernstige aanwijzingen, nietwaar?

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\                                       Utrecht, The Netherlands   |