troetelnazi's (was Re: Moord op Pim Fortuyn zwarte dag voor Nederland

Tue May 7 19:02:24 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op Tue, 7 May 2002 09:36:20 +0200 schreef Marc-Jan Ahne <mjahne at home.nl>,
in reactie op Tjerk Jouwstra:

>Beste Tjerk,
>
>Ik deel je verbijstering over een paar reacties op deze lijst. Wat mij
>verbaasd is dat je mijn naam in dit verband noemt, ik heb bij mijn beste
>weten in de afgelopen maanden geen reactie gegeven op Fortuyn. Ik heb
>het de
>afgelopen maanden als net gekozen raadslid en fractievoorzitter in
>Deventer
>te druk met andere zaken om ook actief te posten op deze lijst.

De term "troetelnazi's" is voor het eerst gebruikt door de heer Fluks:
http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0201&L=d66&P=R2705

Henk Minnaert vroeg naar Fluk's argumenten en schreef: 'Demoniseren
blijft een zwaktebod.' (9 januari 2002, 10:38:39 uur.)
http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0201&L=d66&P=R3069

Fluks vond dat hij recht van spreken had omdat hij op de lijst genoeg
tegen politiek-correcte waanzin aanschopte. Hij maakte Fortuyn meteen
ook maar uit voor 'vaderlandse Knuffel-Fuhrer'.
http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0201&L=d66&D=0&P=5128

Overzicht van de discussie:
http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?S2=d66&q=troetelnazi&s=&f=&a=&b=

Erik vdMb