Moord op Pim Fortuyn zwarte dag voor Nederland

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue May 7 16:59:32 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> We kunnen niet net doen of een stem op LPF nu nog een stem op Pim
> Fortuyn is, dan maken we een farce van onze democratie.

Eens. Zelfs de wijze waarop Pim zelf invulling heeft gegeven aan zijn
(onze) democratie mocht vragen oproepen.
Alles stond kennelijk in dienst van zijn missie. De diverse keuzes
kwamen slechts bij hem uit.
Wellicht had hij meer tijd moeten nemen voor de onderbouwing(en).

> En ja Ad, als ik Pim's optredens aan mijn geestesoog laat
> voorbijtrekken, dan *was* hij een leuke en lieve man. Maar vooral een
> aanwinst voor onze democratie.

Geldt dat ook voor iedereen? Een "aanwinst" voor het democratische
proces?

Mij heeft niets bereikt dat enig vertrouwen kon wekken, niet via de
media, niet via het democratisch proces.
Alles leek in het teken van zijn visie, zijn missie te staan.

> Al die vreselijke grof vertekende buitenlandse berichtgeving over de
> 'rechts-radicale' 'Nederlandse Le Pen' maakt duidelijk dat we in
> Nederland niet fair met deze man zijn omgegaan.

De man bespeelde de media op eigen(zinnige) wijze.
Overigens ook met gevolgen voor zijn eigen boodschap/missie.

Henk Elegeert