Moord op Pim Fortuyn

Mark Giebels mark_giebels at HOTMAIL.COM
Tue May 7 06:53:15 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste lijsters,

Met grote ontsteltenis vernam ik via CNN het intrieste bericht over de moord
op Pim Fortuyn.

Ik geloof niet in toeval, maar ik heb toevallig vandaag in het vliegtuig van
San Francisco naar Atlanta het boek van Pim Fortuyn bijna uitgelezen. Het
maakte het bericht na aankomst in mijn hotelkamer in Atlanta alleen nog maar
meer schokkend.

Het maakt nu helaas allemaal niets meer uit, maar ik moet toch zeggen dat
het boek me zeer meegevallen is. Hij is niet de rechts-extreme politicus
waar velen hem (vooral internationaal?) voor versleten. Hij verdedigt de
liberale samenleving waar Nederland terecht trots op mag zijn. En hij valt
zeer terecht de regentenpolitiek van de polder keihard aan. Zijn
anti-liberale vreemdelingenbeleidsvoorstellen en met name ook zijn
anti-sociale sociale zekerheidsvoorstellen deel ik absoluut niet, maar
verder komt het gedachteboek dat hij neerlegt in zijn boek erg dicht bij het
gedachtengoed van D66. Ik denk dat D66 een potentieel interessante partner
in de strijd tegen de polderpolitiek vandaag vermoord heeft zien worden.
Mijn dagdroom die ik enkele weken geleden uitsprak over een gezamenlijke
oppositie van D66 met de LPF is vandaag op de meest tragische wijze
verstoord.

Mark Giebels

Chat with friends online, try MSN Messenger: http://messenger.msn.com