Gewenste coalitie

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Mon May 6 12:04:02 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Mon, May 06, 2002 at 11:47:05AM +0200, Mark Koek wrote:
  :
  : Henk van Lingen schreef o.m.:
  :
  : > Mijn voorkeur zou hebben CDA-D66-GroenLinks maar dat zal getalsmatig
  : > uitgesloten zijn.
  :
  : Brrrr....
  :
  : Die twee staan stijf onderaan mijn lijstje van serieuze partijen. Ook
  : hebben ze beide nog maar net een hoop intern gerotzooi achter de rug.

Dat kan wel zijn maar het lijkt mij programmatisch de beste optie
voor een beleid van de menselijke maat, een evenwicht tussen vrijheid
en verantwoordelijkheid, ecologisch bewustzijn, een internationale
opstelling met oog voor de kwalijke kanten van globalisering,
democratische vernieuwing en last-but-not-least een halt aan de
neoliberale uitwassen waarin de markt geen middel maar een doel op zich
is.

  : Sowieso denk ik dat er een behoorlijk instabiele periode aankomt,
  : waarbij het vanuit de oppositie een stuk effectiever opereren is dan
  : vanuit de regering. Na de volgende verkiezingen kunnen we dan versterkt
  : terugkomen.

Dat ben ik met je eens.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\                                       Utrecht, The Netherlands   |