Jenin verwoest?

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Sun May 5 15:09:00 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Sun, May 05, 2002 at 01:35:19PM +0200, Hein van Meeteren wrote:

  : Om aan te tonen dat de beelden overtrokken worden is me bijgevoegde luchtfoto van Jenin gestuurd. Het argument is: je ziet dat er op zeer beperkte schaal is gevochten door de Israëli's. En je ziet dat verwoesting zeer lokaal van karakter is. Ik moet zeggen, zo vanuit de lucht gezien lijkt de verwoesting van Jenin inderdaad minder ernstig te zijn dan ik aanvankelijk dacht. Ben benieuwd naar jullie visie. Laten we ons meeslepen met een anti-Israël propaganda slag?

Het lijkt me aannemelijk dat er sprake is van anti-Israël propaganda
momenteel. Of we ons daar door laten meeslepen weet ik niet. Een interessante
discussie hierover is ook te vinden in het Dagblad Trouw waar Leon de
Winter onder de beladen titel 'J'accuse' van leer trok tegen deze
propaganda. Gisteren weer repliek van hem. Eerdere bijdrages op 13 en 27
april.

Neemt niet weg dat er weldegelijk sprake lijkt te zijn van schendingen
van verdragen en rechten door Israel, het weigeren van hulporganisaties
bijvoorbeeld is natuurlijk kwalijk. Maar massamoord in Jenin lijkt me
onwaarschijnlijk, dat kunnen ze simpelweg niet verkopen, ook niet in eigen
land.

Een van de problemen in dit uitzichtsloze dossier lijkt dat de eindeloze
(zij het leerzame) uiteenzettingen over hoe het zo gekomen is een oplossing
vaak vertragen of zelfs in de weg zitten. Moeilijk, moeilijk.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                     http://henk.vanlingen.net/ |
|  /\                                       Utrecht, The Netherlands   |