Ketchup & Mayonaise (was: rtl4 solt met politici en kijkers)

Ad Huikeshoven adhuikeshoven at WANADOO.NL
Wed May 1 00:30:21 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein,

Wat je stelt komt overeen met wat ik ooit leerde in een training
onderhandelen. Positioneel onderhandelen levert slechte compromissen op,
geen win-win situatie. Dat ik er niet mee onbekend was, is terug te
lezen in die brief die aan een reeks ambassadeurs stuurde op 4 maart en
op deze lijst heb gepost. Tot nu toe is er in het Midden-Oosten
eigenlijk nog alleen positioneel onderhandeld. De vraag is hoe partijen
uit hun zelf gegraven posities-putjes te peuteren om eens de kaarten
open op tafel te leggen. Misschien zou jij het eens kunnen proberen als
professioneel mediator ;)

Met vriendelijke groeten,

Ad Huikeshoven
Vondelstraat 33