Media- en Ledencampagne, I

Ad Huikeshoven adhuikeshoven at WANADOO.NL
Thu Mar 28 15:27:50 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert,

Zou het mogelijk zijn om én een mediacampagne te voeren én zoveel
mogelijk van de 13 duizend leden binnen de D66-beweging in het land te
mobiliseren (duur woord voor in beweging krijgen) voor een gezamenlijke
effectieve verkiezingscampagne voor zoveel mogelijk D66-leden in de
Tweede Kamer der Staten-Generaal? Hoe pak ik dat het slimste en
effectiefste aan?

Het landelijk campagneteam ter ondersteuning van Thom de Graaf zet vol
in op een media-campagne. Dat lukt al heel aardig: Thom is zeer geregeld
te zien in allerlei actualiteiten-programma's op televisie.

Op dinsdag 9 april komt Thom de Graaf op bezoek in Den Haag bij het
Mondriaan College aan de Koninging Marialaan (o.a. middelbare
hotelschool). Bestuur en afdeling Den Haag hebben nog geen bericht gehad
van het landelijk campagneteam over de gewenste inzet van bestuur en
leden van de afdeling op die dag. Wordt er nog aan de leden in Den Haag
gedacht ter ondersteuning van dat campagnebezoek? Bijvoorbeeld
voorbewerken van de lokale media?

Robert van Lente, de lijsttrekker van D66 voor de
gemeenteraadsverkiezingen kan alle deuren open krijgen bij de lokale
media, van TV-West, tot de Haagsche Courant, tot de vele
migrantenradio-omroepen. Met enige samenwerking zou het moeten kunnen
lukken dat ook jij, Bert, geregeld op de lokale media in Den Haag,
Haaglanden en daarbuiten te zien is voor de vele kiezers in dit
dichtbevolkte deel van de Provincie Zuid-Holland.

Op de website www.d66.nl lees ik dat de officiële campagne van D66 pas
op 19 april begint. Dat lijkt me redelijk laat ;) De campagne is
namelijk allang begonnen. Het bestuur van de afdeling Den Haag weet niet
welke inzet er wordt verwacht door het Landelijk Secretariaat en/of het
landelijk campagneteam van alle leden van D66 in Den Haag, bestuur in de
afdeling incluis. Lokale afdelingen en Landelijk Secretariaat stellen
zich daar kennelijk wederzijds afwachtend bij op.

Gisteravond was er een Algemene Afdelings Vergadering in Den Haag, jouw
woonplaats, Bert. Je werd node gemist. De Haagse D66-leden zijn zeer
nieuwsgierig hoe de Haagse D66-kandidaten campagne gaan voeren in hun
eigen stad. We hebben begrepen dat er binnenkort door het
Ledensecretariaat 13.000 folders/brochures bij iemand in Den Haag worden
bezorgd. De afdeling zoekt nog veel vrijwilligers om die
folders/brochures te helpen bezorgen. Kunnen we - de leden van de
afdeling D66 in Den Haag - daarbij rekenen op de steun en inzet van de
Haagse kandidaten voor de Tweede Kamer?

Tot slot, Annelies van Maanen, bestuurslid afdeling Den Haag en
deelnemer Lager Huisdebat heeft van de redactie van het Lager Huisdebat
het voor elkaar gekregen dat als de afdeling vijftig leden bij elkaar
krijgt op 4 mei om 17:00 die redactie een bus stuurt om al die leden
naar Amsterdam te vervoeren voor het bijwonen op de publieke tribune van
het Lager Huisdebat, alwaar die avond Thom de Graaf zal optreden. Er is
ruimte in het reisprogramma voor twee minuten stilte om 20:00 uur, zo
mogelijk op de Dam. Geïnteresseerd? Aanmelden bij Annelies:
ejt.vamaanen at wanadoo.nl . Ik heb me al aangemeld bij Annelies. Het
belooft een leuke avond te worden op 4 mei.

Met vriendelijke groeten,

Ad Huikeshoven
Vondelstraat 33
2513 EN  's-Gravenhage