't Is zover: Paars definitief geestesziek (2)

edebets1 at EURONET.NL edebets1 at EURONET.NL
Tue Mar 26 11:11:17 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Quoting "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at science.uva.nl>:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Gisteren forwarde ik een teletekst-bericht waarin gewag gemaakt werd van
> het oprichten van 'Leefbaar Oss' door Paars met als enige reden dat anderen
> niet onder die naam zouden kunnen deelnemen aan de verkiezingen. In de
> statuten van 'Leefbaar Oss' is vastgelegd dat deze 'partij' nimmer mee zal
> doen aan de verkiezingen, daar is het tenslotte een politieke partij voor.
>
> Inmiddels blijkt 't verschijnsel niet op zichzelf te staan. In z'n nadagen
> heeft de meest succesvolle combinatie die Nederland ooit bestuurd heeft,
> [...]
Marc,

Niet alleen in genoemde plaatsen aangestuurd door Paars is er iets dergelijks
gebeurd. In Zaanstad heeft de lokale plaatselijke partij (Zaanse Onafhankelijke
Groepering) de naam "Leefbaar Zaanstad" laten registreren met het oogmerk
figuren als Nagel en Fortuyn buiten de deur te houden omdat zij als lokale
partij absoluut niet met dit soort figuren geassocieerd willen worden.

Ernst Debets
Zaanstad