De kiezer kleedt de keizer (was: de keizer (fortuyn) heeft geen kleren!)

Sat Mar 23 11:02:05 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder:

 Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl> reageerde met:
>Zo had ik het nog niet gezien: het perspectief dat De Graaf een lafaard zou
>zijn, die iets belangrijks niet durft aan te kaarten. Ik houd het toch
>liever op persoonlijkheid en onkunde. Lafheid is mij te specifiek en daarmee
>ongewis.

 Ik heb het niet zozeer over D66 of de Graaf, maar meer algemeen over de
 versukkeling van tegenwoordig (wat was het allemaal weer erg, donderdag,
 dat lijsttrekkersdebat - de VVD wil zelfs niet meer aan dit soort slaap-
 verwekkende gebeurtenissen meedoen omdat Dijkstal het domweg niet aankan).

 Het krijgt langzamerhand echt iets pathologisch... nu gebruikt men zelfs
 al het woord 'onvrede' om de constatering, dat het nergens meer over gaat,
 te vermijden. Kan het erger ?

 Als er geen verkiezingen zouden zijn, als we het parlement zouden afschaffen
 ... als we beslissingen zouden nemen met een dobbelsteen... niemand zou het
 zelfs maar MERKEN. En dan hoort men de politici maar mekkeren dat dit 'de
 spannendste verkiezingen' sinds tijden zouden zijn. Welke verkiezingen, waar
 GAAN ze dan over, wie doen er eigenlijk MEE ?

 Al wat de burger ziet bij zo'n lijsttrekkersdebat zijn 6 tamelijk ontregelde
 heren door wie men nog niet z'n schoenen zou laten poetsen - laat staan dat
 ze het land zouden kunnen besturen...

 Geen wonder dat de burger het begint op te geven.