de keizer (fortuyn) heeft geen kleren!

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Mar 20 23:22:49 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Aart,

De onzakelijke manier waarmee lieden van diverse partijen met Fortuyn
omspringen vind ik veelzeggend op zich: gevaarlijke man (VVD-Zalm), racist
(op deze lijst), fascist (PvdA-leiders), leeghoofd (op deze lijst en
elders). Al die kwalificaties duiden er op dat men niet weet om te gaan met
zowel het populisme als met het eigen ongelijk. Ik snap dit met name niet
bij D66-ers, omdat Fortuyn's optreden aardig wat overeenkomsten telt met de
reacties van destijds op Van Mierlo. Kennelijk is verstand niet cumulatief.

Kortom, waar blijven de intelligente reacties? Ik mocht daar een tijdje
terug een voorschot geven (analyse van populisme in het algemeen) en kreeg
daar ook off-line instemmende reacties op. Maar nu het vervolg, dames en heren.

Henk Vreekamp, Utrecht
----------------------

At 10:53 20-03-02 +0100, you wrote:
> [...]
>heeft het structurele, nette racisme voor schut gezet. En precies op dat
>punt probeert de PvdA hem te demoniseren, juist omdat de PvdA alleen sleets
>kan reageren volgens haar patroon van elitair schoolmeesterschap."
>
>beste henk, de keizer (fortuyn) heeft geen kleren, die bedenken wij, of we
>hem nou als demon of als bevrijder zien. een man zonder lijst, een
>verkiezingsprogramma dat je moet kopen en dat doet iedereen dan ook nog. een
>formateur die niet formateert. een man die niets zegt, terwijl de media aan
>zijn lippen hangen. misschien is hij een zen meester, een leegte die we

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66