Verkiezinsprogramma Fortuyn

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Mar 15 09:00:57 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Gerard,

Gezondheidszorg is een vakgebied waarin ik slechts kan opinieren als
belangstellende zo je weet. Toch meen ik me, met Fortuyn, te herinneren dat
de WAO wel degelijk is ontstaan vanuit het domein arbeid. De WAO is als
zodanig ook misbruikt, namelijk bij reorganisaties. Dat duidt alleen al op
de sfeerwerking. Nu is het onderscheid tussen ziekmakend werk(verkeer) en
vrijetijd soms moeilijk. Je vakantievoorbeeld is er zo een. Nog eentje: wat
doe je met een bouwvakker of computergek die door enorm bijklussen of
langdurig muizen in wezen de ziektes over zich heen haalt? Ik denk toch dat
verzuim dat formeel is te herleiden tot vakantie en vrijetijd eigenlijk in
een aparte, particuliere verzuimverzekering hoort. We moeten
volksverzekeringen niet uithollen, vind ik.

Maar goed, ik ben maar een leek.

Henk Vreekamp, Utrecht