Lang leve de dictatuur !

Thu Mar 14 09:24:14 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>:
>Moraal: Je maakt ons, en ik neem aan jezef verwijten, en kijkt met jaloerse
>blik naar die ander. Of: Jump, of  denk mee (want dat kan je best) aan de
>doelstellingen van D66.

 Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, eerlijk gezegd. Ik kijk beslist
 niet jaloers naar Fortuyn. Ik vind de man een griezel, goed voor afschot.

 De enige reden dat zoiets een kans heeft gekregen is de enorme puinhoop
 die zowel Paars als de oppositie ervan gemaakt hebben. Je moet er toch
 niet aan denken dat het land na 15 mei bestuurd gaat worden door die
 randdebielen die we vorige week met elkaar hebben zien 'debateren' ?

 Iets wat men voortdurend hoort, is dat als Fortuynisten & Leefbaren samen
 bijna 25% van de stemmen krijgen, nog altijd 75% daar anders over denkt.
 (En als volgende week 30% ultra-rechts stemt, dan denkt 70% nog steeds
 anders, en als de week daarna 35% ...).

 Maar dat is onzin ! Mensen VRETEN Fortuyn. Men vindt het PRACHTIG dat
 iemand nu eens eindelijk z'n bek opendoet tegen de partij waarop men
 ZELF stemt en deze er flink van langs krijgt. En als de voorlieden daar-
 van zo incompetent zijn dat ze zich niet eens weten te verdedigen, dan
 stapt de een na de ander over na het kamp der fascisten of men houdt de
 politiek, met dat onzinnige stemmen over absoluut niets, voor gezien.

 Inmiddels komen tal van opties te vervallen.

 Had men twee, drie maanden geleden Fortuyn volkomen moeten platwalsen,
 nu wekt elk schot dat richting Fortuyn gelost wordt, de lachlust op. Wie
 zegt dat Fortuyn zijn 'programma' niet financieel onderbouwt, geeft daar-
 mee alleen maar aan dat men ZELF niet bij machte is om nog langer ook
 maar iets te begrijpen. Zelf heeft men GEEN STANDPUNTEN maar die zijn
 financieel PRACHTIG ONDERBOUWD !
 Fortuyns uithaal richting kankerpatienten en AIDS-lijders zijn niet meer
 te pareren want de gevestigde politieke partijen zijn zelf volkomen knet-
 ter geworden daar waar het gaat om de WAO. Melkert die de WAO gaat ver-
 dedigen, WIE GELOOFT ZOIETS NU ???? Niemand toch ? Het versterkt alleen
 maar het beeld dat de gevestigde politieke partijen onbetrouwbaar zijn.
 En als ze dat niet zijn, dan stemmen mensen daar dus niet langer op.
 Met standpunten heeft dat niets meer te maken: men heeft JAREN de tijd
 gehad (FORTUYNLOZE jaren, VERLOREN jaren, NIHILISTISCHE jaren) om stand-
 punten te formuleren -en binnen de kortste keren is het ook daarvoor TE
 LAAT. Binnenkort gelooft niemand meer dat de gevestigde partijen in staat
 zijn om uberhaupt standpunten te HEBBEN.

 Het enige dat overblijft, is Fortuyn te gaan kopieeren en maar hopen dat
 de burger daar intrapt...