Fortuyn overtreedt wet met gebruik professor-titel

Erik van Buiten e.vanbuiten at SCIENCEGUIDE.ORG
Tue Mar 12 14:33:12 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vandaag is op www.ScienceGuide.org een artikel verschenen over het gebruik
van de titel professor door Pim Fortuyn. Het blijkt dat hij hiermee de wet
overtreed. Ik kan me voorstellen dat dit voor jullie interessant is.

ScienceGuide.org is een internet-site gericht op docenten en kenniswerkers
in en rond het Hoger Onderwijs. Geinspireerd door de discussie op deze
discussie-lijst is door ons een onderzoek gedaan naar de wetenschappelijke
achtergrond van de heer Fortuyn. Hieruit bleek al snel dat hij zelf de
professor-titel hanteert, onder andere voor zijn spreekbeurten in het land
en voor zijn boeken. Dit is opvallend, omdat hij niet meer actief is als
hoogleraar en "professor" een wettelijk beschermde titel is. Hij overtreedt
dus de wet.

Met vriendelijke groet,

Erik van Buiten

www.ScienceGuide.org