Regie of spil in de gezondheidszorg

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Tue Mar 12 01:13:21 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Gerard,

Bedankt voor je heldere uiteenzetting. Ik ga tegenwoordig ook van
knipperdeknip om die lange dreadlocks tot een aanvaardbare omvang terug te
brengen (zou dit de invloed van gabbertje Fortuyn zijn?), maar dat is dus
niet vanwege mijn aarzelingen bij de rest van je betoog.

Gerard:
 We verplaatsen de behandeling dus
> naar de lage lonen landen terwijl ons eigen systeem er niet goedkoper door
> wordt. Er wordt nu dus dubbel betaald.
> Helaas kan d66 niet om een parlementaire enquete vragen. Ze laat dan haar
> eigen minister vallen. Toch lijkt me een onderzoek naar de besteding van
de
> gelden van groot belang. Ik schat dat minstens 30% verdwijnt aan overhead.

Gerard, waarom kunnen wij niet om een parlementaire enquete vragen? Wellicht
moeten we het juist doen. Ik ben er nog steeds van overtuigd, dat Els Borst
t.a.v de stijging van de kosten voor de gezondheidszorg en de wachtlijsten
niet eens zo veel te verwijten valt (en zeker de afkeer van paars niet
rechtvaardigt, althans van ons paars), maar de sector zelf wel zoals dit
weekend weer bleek uit een uitzending van Nova in combinatie met het
Utrechts Nieuwblad (Marcel van Schilfhout, ooit nog lid van een Utrechtse
werkgroep van D66 onder mijn leiding over het UCP) over het geldverdienen
dor orthodontisten aan de beugels.

Gewoon maar doen, zou ik zo zeggen,

groet,

Tjerk