Herhaling lijsttrekkersdebat

Thu Mar 7 08:48:48 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het lijsttrekkersdebat (wat een genante vertoning was dat) van vannacht
wordt vanmorgen herhaald.

Zender:   Nederland 2
Tijdstip: 10:52 MET

Hopelijk gaan nu bij meer mensen de oogjes open...? De reactie van politci
gisteravond belooft in elk geval niet veel goeds. Het 'we moeten nog meer
onze best doen met laten zien wat we de afgelopen jaren bereikt hebben' was
niet van de lucht... Ik voel me steeds onpasselijker naarmate die grammofoon-
plaat vaker wordt afgedraaid. 't Is nu niet bepaald een tophit gebleken. We
kennen dat deuntje nu echt wel en de burger wil iets anders.

Daarnaast wil men ons doen geloven dat het 'spannend' gaat worden 'de komen-
de weken'. Ik zie niet in waarom dan wel. Het lijkt me eerder vreselijk saai
gaan worden. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat we plotseling 'een
ander geluid' zullen gaan horen. Integendeel.

De Fortuynisten krijgen zo langzamerhand de slappe lach als ze zien hoe de
gevestigde partijen maar hardnekkig bezig blijven propaganda voor hen te
maken in plaats van voor zich zelf -zoals vroeger (geloof het of niet) toch
echt gebruikelijk was.

Mijn advies: vertel of de waarheid of -als dat te hoog gegrepen mocht zijn-
houd IN HEMELSNAAM nu eens eindelijk die klep dicht !

Iets INHOUDELIJKS zou natuurlijk ook leuk wezen... Maar goed, dat lukt dus
voor geen meter meer, tegenwoordig. Dat is nu juist wat er mis is.