DRM - Big Brother weer een stap dichterbij in de EC

cg at XS4ALL.NL cg at XS4ALL.NL
Sun Mar 3 13:14:17 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

http://www.politechbot.com/p-03210.html

bevat verontrustend nieuws: de EC is net als de Verenigde Staten vooral met de
'content' industrie in bespreking over hoe Digital Rights Management
geimplementeerd gaat worden, en niet eerst eens iets als een brede
maatschappelijke discussie aan het opzetten over *of* DRM wel iets wenselijks
is (mijn mening hierover hoef ik niet te geven).

Het is natuurlijk geen verkiezingsitem, want de gemiddelde politicus zal het
een worst wezen, er valt immers niet mee te scoren (nee, dan over
buitenlanders praten en met name naar de rechterkant - daarmee kom je in
Nova). Dus zal die wetgeving er wel komen, gaan de bijdehante mensen meteen
over op Freenet (http://www.freenet.org/), eist de industrie over 4 jaar bij
de volgende verkiezingen 1 miljard Euro extra voor het justitiele apparaat om
de "piraterij" te stoppen, en gaan ze dat gewoon krijgen want met nog eens
vier jaar zit de politiek echt in de zak van het bedrijfsleven.

Jammer, het Internet had zo mooi kunnen zijn...

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>
GnuPG 1024D/E0989E8B 0016 F679 F38D 5946 4ECD  1986 F303 937F E098 9E8B