hits, misses, bullshit

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Wed Jun 26 18:23:22 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik stoor me nogal aan de vrijblijvendheid waarmee in de kamer omgegaan
wordt met argumenten, claims, toezeggingen, waarvan achteraf weinig
blijkt te kloppen. Er zijn genoeg dingen die mis lopen, en steeds als
het op verantwoording afleggen aankomt voelt niemand zich aangesproken
of is de vogel alweer gevlogen (recent nog Korthal Altes).

Voorstel:

Onderwerp: Verantwoording afdwingen.
Idee: houd adhv kamerstukken voor elke bewindspersoon en elk kamerlid
een 'hits-misses-bullshit' score bij. Wat komt uit, wat loopt mis, wat
is zo vaag dat eea niet vast te stellen is (!). Leuke sport.

Dit is aardig om interactief op een website te realiseren.

Uitspraken (uit officiele stukken) kunnen genomineerd worden (+ evt
datum dat erop terugekomen moet worden), en door bezoekers gescoord:
interessant, belangrijk, hit, miss, bullshit, commentaar erop. De
uitspraken die de meeste belangstelling trekken (en redelijk recent
zijn) komen bovenaan een (lange) lijst die op diverse manieren
gesorteerd en getotaliseerd kan worden (bijv. score per persoon).

Bart Meerdink

PS. Was ideetje voor bijeenkomst Oost-Nederland 27 juni, maar het
invoeren van knelpunten/oplossingen via de de website is kapot .