Morgen Ongehoord.net

Boris van der Ham borisvdham at HOTMAIL.COM
Sat Jun 22 17:35:34 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hallo Ongehoord.net en andere lijsters,

Omdat ik morgen, zondag, de hele dag een cursus moet geven aan D66-leden
(vandaag ook al) kan ik niet bij de oprichting van Ongehoord.net zijn. Dat
vind ik erg, erg jammer, want ik vind het initiatief van Ongehoord
uitstekend!

Wat ik vooral belangrijk vind is dat de discussie niet alleen moet gaan over
de 'top'  van de partij, maar over de houding van de partij in zijn geheel.
Als goed voorbeeld voor D66 wordt altijd de SP genoemd, maar ook de LibDems
uit Engeland.. maar daar is het activisme niet alleen iets wat vanuit de top
komt, maar vooral vanuit de leden. Uit mijn JD-tijd weet ik hoe belangrijk
het is om 'de straat' op te gaan en zeker met een kleine machtsbasis in de
2de Kamer zijn buitenparlementaire acties heel belangrijk. Daarom is een
grote actieve groep van leden, die ook daadwerkelijk de straat op gaan,
schrijven etc. zeer belangrijk. Zonder dat zal het niet de goede kant op
gaan. Daarnaast is inhoudelijke voeding erg belangrijk vanuit de afdelingen.
(Ik heb anderhalve week gemerkt hoe veel goede info ik kreeg van o.a. de
afdeling Utrecht over heroine-experimenten!

Nouja, in ieder geval tot de volgende bijeenkomst! Tot op het net!

Gr,

Boris
http://www.borisvanderham.nl