Privacy: testcase voor D66 als motor voor maatschappelijke discussie?

Mark Giebels mark_giebels at HOTMAIL.COM
Tue Jun 18 17:50:41 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoi andere Mark,

Dan heb je me verkeerd begrepen. Je 'publiceert' je gegevens slechts in een
domein waar je anderen (tijdelijk en beperkt) toegang toe geeft (de
'links'). Je 'publiceert' ze dus niet in het publiek domein.

Volgens mij kun je je persoonsgegevens wel degelijk 'bezitten', in die zin
dat jij bepaalt wie er toegang toe heeft. Dat betekent in de praktijk dat
anderen slechts jouw gegevens kunnen lezen (als ze jouw toestemming hebben)
en niet mogen opslaan en zeker niet aan derden verspreiden.

Ik geef toe dat het theoretisch is, maar het lijken me heel waardevolle
uitgangspunten voor toekomstig beleid.

Groeten,
Mark