[Re: Yorin: Balkje onbewaakt ogenblik]

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Tue Jun 11 21:18:23 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Toen Jan Peter hier in de Kamer op zijn uitlatingen werd aangesproken (het
Yorin-verhaal had op dinsdag smakelijk in het Algemeen Dagblad gestaan), zei
hij: het staat gewoon in de Dikke Van Dale, hoor!
Mijn gok is: mét n... (maar ik heb hier geen Dikke Van Dale).

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Even een linguistisch vraagje.
Is het Kuttenlikkertjes of Kuttelikkertjes
lenny

Fritz van Rikxoort wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Beste vernieuwers,
>
> Even iets luchtigers met een licht ernstige ondertoon.
>
> Bleef me hele week bij uit overzichtsartikel maandag 4 juni jl. van John
Jansen van Galen in Parool tabloid bijlage PS. (Laatste alinea 3. vlak voor
4.)

> Begin maart verscheen in de telegraaf foto van P. Fortuyn met hondjes, door
Balkenende in een onbewaakt ogenblik voor de Yorin-microfoon
'kuttenlikkertjes' genoemd.

> Vroeg me af of deze uiting van Potterse menselijkheid, wanneer deze breder
gehoord zou zijn dan door de wel wat gewende urine-crowd, de gezins- en
normen-en-waarden-lijsttrekker Balkenende stemmen en zetels zou hebben
opgeleverd of gekost. Welzeker hadden Gristen-Unie en SGP wat minder verloren
aan Cristen Appeller Balkenende.

> Ben er overigens wel voor als belangrijke en keurige politici ook van hun
menselijk animale kanten bekend zijn en niet alleen van de gepolijste.

> Fritz van Rikxoort

(D66 at nic.surfnet.nl).
> Aanmelden: stuur een email naar LISTSERV at nic.surfnet.nl met in het tekstveld
alleen: SUBSCRIBE D66