geen openbaarheid, geselecteerde leden,leeftijdsdiscriminatie?

Hans Giesing h_giesing at HOTMAIL.COM
Fri Jun 7 15:17:44 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste lijsters,

Namens de JD zal ik dan toch even reageren op wat hier inmidels al een eigen
discussiepunt begint te gaan worden. We betreuren het ten zeerste dat iemand
het gevoel heeft gekregen niet welkom te zijn op een activiteit die door de
JD is georganiseerd. Zoals alle activiteiten van de JD, was ook de
discussieavond  gisteren gewoon openbaar en voor ieder lid van de JD en D66
toegankelijk.

De lijst waarover gesproken wordt was een lijst waar de aanwezigen op
geregistreerd werden. dit had enkel ten doel om ons informatie te
verschaffen over wie onze activiteit bezocht. Personen die niet op die lijst
stonden konden gewoon worden toegevoegd. Dat geldt ook vor de persoon die
geweigerd zegt te zijn.

Ik heb net even contact gehad met een van de mensen die bij de deur stonden
en die gaf mij het volgende antwoord op mijn vraag of er iemand is
geweigerd: "Nee, we hebben niemand geweigerd. De man kwam binnen en
vroeg aan ons of dit de D66 activiteit was. Toen zeiden wij dat het
een JD activiteit was. Toen werd de man meteen kwaad: Ja, dit is
geen stijl, ik heb gelezen dat het een D66 activiteit is en als het
een JD activiteit is dan ga ik weer".

Naar mijn smaak is er dus gewoon slecht gecommuniceerd. Ik herhaal dat wij
het ten zeerste betreuren dat iemand het gevoel heeft niet welkom te zijn en
op deze manier een slecht gevoel aan de JD overhoudt. Toch hoop ik dat met
deze uitleg in ieder geval voldoende duidelijk is gemaakt hoe de vork in de
steel zit.

Mochten mensen op de lijst nog behoefte hebben hier verder op in te gaan
verzoek ik deze zich rechtstreeks te wensen tot ondergetekende.

Met vriendelijke groeten,

Hans Giesing
Secretaris Politiek
Jonge Democraten
e-mail: hans at jongedemocraten.nl
website: http://www.hansgiesing.cjb.net

>From: "gvkooten" <gvkooten at planet.nl>
>To: "Maillist D66" <D66 at NIC.SURFNET.NL>, "Jan Bischot"
><bischotr at knoware.nl>
>CC: <bischotr at knoware.nl>
>Subject: Re: geen openbaarheid, geselecteerde leden,leeftijdsdiscriminatie?
>Date: Fri, 7 Jun 2002 11:19:46 +0200
>
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Jan,
>
>Het is natuurlijk "Ongehoord" dat een lid van D66 die de moeite neemt
>deelgenoot te zijn van zo'n bijzondere bijeenkomst de toegang geweigerd
>wordt. De regels hadden soepel gehanteerd dienen te worden. De JD wilde
> [...]

Hans Giesing
Secretaris Politiek
Jonge Democraten
e-mail: hans at jongedemocraten.nl