Gevangenisstraf: niet in tijd maar in punten

Rikkert J. Swets r_swets at HOTMAIL.COM
Wed Jun 5 04:07:11 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoi,

Ik vind er wel wat voor te zeggen, al geeft het toekennen van punten
misschien aanleiding tot bureaucratie en willekeur. Als die praktische
bezwaren kunnen worden overkomen ben ik er wel voor. Men zal zich echter
meer dan nu moeten realiseren dat er al iets fout is gegaan als je iemand
een gevangenisstraf oplegt. Er zou mijns inziens meer aandacht moeten worden
besteed te achterhalen hoe voorkomen had kunnen worden dat iemand het
verkeerde pad op is gegaan en op basis daarvan preventief beleid te maken.
Door hieraan mee te werken zou de veroordeelde punten kunnen verdienen...
groet
Rikkert J. Swets

www.jongedemocraten.nl
Anticipatory plagiarism occurs when someone steals your original idea and
publishes it a hundred years before you were born.
(Robert Merton)