Partij stuurloos? = Cordon sanitaire?

Hans Berkhout hw.berkhout at WXS.NL
Sat Jun 1 23:39:15 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste 'discussianten',
Ik lees nu al een enige tijd jullie mailwisseling over het al dan niet
moeten aftreden van Thom de Graaf. Zelf heb ik hem een mail gestuurd waarin
ik hem meedeelde dat hij had moeten aftreden ivm verkiezingsresultaat, de
wijze waarop hij daarop reageerde e.d. Los van het feit dat hij niet de
moeite nam om daar op te reageren, vind ik het inmiddels ook welletjes om
daar mijn tijd en energie in te steken. Laten we ons bezig houden met hoe we
D66  weer goed op de politieke kaart krijgen. Andere partijen lopen heen met
onze punten, zoals de gekozen burgemeester en een gezond dualistisch
optreden. Dat zijn wel ónze punten. Dáár zullen wij ons op moeten
concentreren. Zeggen wat we willen en doen wat we zeggen. No nonsence
politiek. Als partij moet dat de manier worden om ons te manifesteren. Daar
horen mensen bij die die boodschap kunnen uitdragen. Niet alleen in een
oppositierol, maar in welke rol dan ook. Als Thom dit kan en wil uitdragen
(los van het verleden) dan is hij geschikt. Geef hem inhoud en 'tools' om
zich in die rol te sterken in plaats van steeds maar te zagen aan de poten
onder zijn stoel.
Laten we Thom dus uitnodigen mee te doen aan dit type discussies, overigens
evenals Gerard Schouw, want nu zijn zij degene die stilzwijgend ergens aan
de kant zitten. En het gáát over hen als zijnde onze partijtop. Kom op dus,
wend je energie positief aan in plaats van zurig te zijn naar elkaar. Denk
daar eens over na.

groetjes,
Hans Berkhout
D66-lid provinciale staten NH