Partij stuurloos? = Cordon sanitaire?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Jun 1 11:55:13 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 00:32 01-06-2002 +0200, Henk Vreekamp wrote:

>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Beste Hein,
>
>Situationeel? Ben ik volkomen met je eens. De situatie is duidelijk: als De Graaf nu aftreedt, zal dat electoraal geen schade brengen en een opvolger de kans bieden zich volledig in te werken en te manifesteren.

Je hebt nog een enkele inhoudelijke reden aangegeven waarom Thom zou moeten aftreden. Je mag de man niet, vindt hem niet capabel. Mooi, een mening. Ik ben gèk op meningen (hoewel ik wel eens denk: laten al die vrijblijvende mèningen eens leiden tot concrete initiatieven...).

> Of betekent "situationeel" voor jou: je bij de situatie neerleggen?

Soms. Soms niet. Meestal niet. Soms wel.

>Er is een klein probleem: de huidige TK-fractie kent geen spraakmakend leiderstype. .. Hebben wij geen professor Pim of Balkje op de huidige lijst?

Aha, de aap komt uit den mouw. Je wilt een LEIDERStiepje! Een schreeuwlelijkerd, een showbeest, een one-liner-king, een swingende blala-verkoper. Nee, die hebben we niet. Gelukkig maar.

>Nog belangrijker vind ik dat het programma op de helling gaat, via naar buiten op de kiezer gerichte werkconferenties om de geesten te sterken voor een congres dat moet sanctioneren.

Daar wordt, meen ik, hard aan gewerkt.

>Want laten we eerlijk zijn, het is bar en boos wat er nu (niet) gebeurt. Zelfs de ChristenUnie komt met een extra congres, o.a. over de leider.

gelukkig blijven wij onszelf. Het zwaktse argument om iets te doen of te laten is: kijk, de anderen doen het ook (niet).