Scapegoat en mijmeren

gerard kupfer gerard at KUPFER.DEMON.NL
Thu Jul 25 22:14:28 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein besloot zijn 'aftrap' met z'n persoonlijke overweging:
 "Soms lieve vrienden van de progressief liberale partij, soms walg ik zo
van het gehuichel in de politiek dat ik wil emigreren naar een rustig eiland
aan de rand van de Molukken. En daar ga ik des morgens vroeg uit vissen in
een prauw, en des avond rook ik tevreden een pijpje en mijmer over de zee.
Misschien doe ik het wel."
Hij herhaalde de overweging zelfs in z'n antwoord aan Raimond:
"Nee, dat hutje in Indonesi blijft trekken. Al dat ego dat de politiek is
gaan domineren, brrrrr."

gelukkig wordt over dit onderwerp ook inhoudelijk nog gereageerd; zo spreken
de bijdragen van Mark Koek en Aris B. mij goed aan.

Over de zaak Philomena moet ik eigenlijk nog het meest aan het 'adagium'
(zoals het artikel in de NRC van za. 13 juli het noemde) van Wim Kok denken:
haar benoeming moest democratisch gezien in eerste instantie AANVAARD
worden, maar moest naderhand, haar 'openheid' in aanmerking nemende, NIET
GEACCEPTEERD worden voor continuatie in het kabinet.

Overigens hoop ik dat Hein snel van z'n fantasieën als "bijna TK" (zoals ik
z'n introductie bij de emailkring Integraal Veiligheidsbeleid las) af is.

Gerard Kupfer