=?ISO-8859-1?B?KGZ3ZCkgoFJlOiBkaQ==?=scussie Utrec htsestraat

muijz at DDS.NL muijz at DDS.NL
Thu Jul 25 19:49:50 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

(crosspost van http://www.d66persweb.nl/forum/read.php?f=2&i=363&t=352
omdat er op het forum wordt gecensureerd)

Auteur: Erik van den Muijzenberg (---.a2000.nl)
Datum:   25-07-2002 18:36

Hein van Meeteren schreef:

> This message was sent from: Algemeen discussieforum Vernieuwing D66.
> http://www.d66persweb.nl/forum/read.php?f=2&i=360&t=352

[Het bericht is inmiddels verwijderd.]

[Ook het bericht van Maarten Bessem is inmiddels verwijderd.]

Het gaat niet alleen om bijdragen van Hein van Meeteren.
Toen ik hedenochtend in het forum keek, kon ik mijn eigen
bijdragen niet meer vinden, en de bijdragen van Hein zag
ik ook niet meer. De thread leek verder nog intact.
Even later verscheen een mededeling van forumbeheerder dat
'de discussie over het voorbeeld "Utrechtsestraat" van het
forum verwijderd' was. *)
Dit zou zijn geschied in overleg met Hein van Meeteren.

(Het is trouwens wat eufemistisch om van 'de discussie
over het voorbeeld "Utrechtsestraat"' te spreken; het ging
meer om een van Hein's bekende schreeuwpartijen waarin de
LPF zonder verdere onderbouwing voor maffia werd uitgemaakt.)

Als reden wordt opgegeven dat het gevaar dreigde 'dat de
discussie vooral over het voorbeeld en een van de betrokken
personen gaat'.

Het is inderdaad vreemd dat Hein zijn bijdragen heeft laten
verwijderen.
Op 14 mei namelijk, schreef Hein van Meeteren:

Ik hecht er echter aan de lezer een archief te
bieden om al mijn uitingen te kunnen nagaan. **)

Dit om te verdedigen waarom zijn tirades, ondermeer tegen
de tweede man van de LPF, nog steeds op zijn site waren te
lezen.
Hein hecht blijkbaar toch niet zo aan dat archief, want ook
op zijn eigen site is inmiddels alles weg.

> Van censuur is sprake als de berichten zonder overleg verwijders zouden
> zijn.

Er is dus sprake van censuur.
Immers, niet slechts de berichten van Hein van Meeteren zijn
verwijderd, maar *alle* berichten in de draad over wat Hein
de 'LPF maffia' noemde. Toch is er alleen met Hein van
Meeteren overlegd, blijkbaar.

>Ik heb een gsprek gehad met Willem Steetskamp en we vonden beiden dat
> middel en doel niet meer in overeensrtemming waren.

Zie hier de vernieuwing bij D66:
Hein van Meeteren gaat op zijn bekende redeloze wijze tekeer.
Anderen zeggen daar wat van. Hein smoest wat met de forum-
beheerder, en alles wordt zonder verder overleg met wie dan
ook gewist.

"Mij vallen meer en meer de schellen van de ogen.
Heeeeeeeeerlijke partij, dat D66. " ***)

Erik vdMb

*) http://www.d66persweb.nl/forum/read.php?f=2&i=352&t=352

**)
http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0205&L=d66&D=0&P=36646