Scapegoat en mijmeren

raimond de tempe raimond.de.tempe at HCCNET.NL
Thu Jul 25 00:27:57 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein,

die geit is schuldeloos. Die heeft niets gedaan.

Phil Bijlhout wel. Die heeft op een verkeerde club gewed. Een club
van die lawaai revolutionairen, die denken dat je wereld verbetert,
als je de elite van oudere, lastige heren een kopje kleiner maakt.

Maar, dat was niet alles. Ze wist het niet eens meer! Nou, dat zijn
toch gebeurtenissen, die je in "het dorp" Suriname niet kunnen
ontgaan zijn!

En als je dat dan "vergeet", ben je al niet geschikt. Ze had
natuurlijk al even tijd om de zaak op een rijtje te zetten. Da moet
toch in een paar maandne lukken.

En als je erover liegt, dan deugt het al helemaal niet! Denk aan
Aantjes, die had alleen twee letters verzwegen! (Een paar wweken
geleden werd de uitzending met hem als "het zwarte schaap" uit
2000 nog eens herhaald. Hij is daarbij weer door het stof gegaan -
ik vond het wel overtuigend.)
Alleen die brutale vlerk van een Joseph Luns is er goed mee
wegekomen, met die kletspraat dat zijn broer lid was geweest van
de NSB.

Het geeft mij het beeld dat die LPF toch duidelijk een (hopenlijk
deel-) verzameling mensen telt die baantjes jaagt. Ofwel die
ambitie belangrijker vinden, dan strak en netjes werken, met een
grote juridische kennis.
Voor de goede orde: als Henk V. op de "jurristen" scheldt, voel ik
me 1- niet aangesproken (ik ben het niet), en vind ik het 2-
menigmaal terecht gemopperd.

Groet, /raimond de tempe