Hoofd erg koel

Ramon Barends r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Wed Jul 24 18:43:12 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc-Jan schreef en ik schrijf er tussendoor:

>Misschien is zes zaterdagen per jaar in een achteraf zaaltje in Utrecht
vergaderen en adviseren niet de beste manier om geluiden vanuit de achterban
over te brengen.

Marc-Jan, het is misschien niet de beste manier, maar het is *een* manier.
Een manier waar mensen *enthousiast* zitten te werken aan en voor D66.

Verder worden deze ARleden *gekozen* door de *regio*. Hoezo, geen regionale
achterban...

>Nu vier jaar later komt opnieuw het punt naar voren dat
leden zich niet gehoord voelen en wordt wederom de discussie gevoerd over de
mechanismen van ledenraadpleging binnen de partij, dat daarbij wederom de
adviesraad ter discussie wordt gesteld is niet meer dan logisch lijkt me.

Marc-Jan, leden die zich niet gehoord voelen zouden meer wegen moeten kunnen
krijgen, maar dat betekend dan dus dat een goed werkende weg maar
geblokkeerd moet worden. Kan, tuurlijk. Waarom zouden we iets goeds werkend
laten bestaan bij D66. Zo gaat deze partij langzaam aan richting afgrond.
Heel goed.

Verder werd het voortbestaan van de AR al aangekaard *voordat* er
verkiezingen waren, dus 6-3 en 15-5 hebben er niks mee te maken.

>Mag jij het congres gaan uitleggen in november wat de meerwaarde van de
adviesraad is geweest de afgelopen jaren en waarom deze zou moeten
voortbestaan. Maar wellicht dat je hier vast een voorzet wilt geven....

Marc-Jan: de voorzet is het enige wat ik doe, want ik leg het Congres van
D66 waarschijnlijk niks meer uit. Ik heb nog steeds dat royement boven mijn
hoofd hangen en dat ziet er niet goed uit.

groeten,
Ramon

---
Ramon Barends | Nijmegen | r_barendsD66 at hotmail.com