Hoofd erg koel

Marc-Jan Ahne mjahne at HOME.NL
Sun Jul 21 23:32:54 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

From: "Ramon Barends" <r_barendsd66 at hotmail.com>

> Nee, D66 schaft liever de adviesraad af (zoveelste poging). Daar zitten 50
> mensen met interesse 6 zaterdagen in het jaar te praten en adviseren over
> heel diverse thema's. Iets wat dus goed werkt en ach, waarom zouden we dat
> behouden...
>
> ---
> Ramon Barends | Nijmegen | r_barendsD66 at hotmail.com

Beste Ramon,

Misschien is zes zaterdagen per jaar in een achteraf zaaltje in Utrecht
vergaderen en adviseren niet de beste manier om geluiden vanuit de achterban
over te brengen. Destijds werd de adviesraad niet afgeschaft doordat het
voorstel aan het congres (wat aangenomen was) niet echt handig geformuleerd
was, er was toen een ruime meerderheid. In tweede instantie was het 50/50 (1
stem verschil) waarmee het congres besloot het voorstel tot afschaffing
verwierp. Een half jaar na het eerste besluit besloot het congres het
tegenovergestelde. Nu vier jaar later komt opnieuw het punt naar voren dat
leden zich niet gehoord voelen en wordt wederom de discussie gevoerd over de
mechanismen van ledenraadpleging binnen de partij, dat daarbij wederom de
adviesraad ter discussie wordt gesteld is niet meer dan logisch lijkt me.
Mag jij het congres gaan uitleggen in november wat de meerwaarde van de
adviesraad is geweest de afgelopen jaren en waarom deze zou moeten
voortbestaan. Maar wellicht dat je hier vast een voorzet wilt geven....

Groetjes

Marc-Jan Ahne