Analyse hedendaags populisme

Tue Jul 16 10:09:03 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Mon, 15 Jul 2002 10:41:16 +0200 Erik van Buiten wrote:

>Hartstikke bedankt!
>Ik ben altijd enorm dankbaar als iemand zo overtuigd is van
>zijn eigen waarheid dat hij dat met de hele wereld wil delen.

Wat dat laatste betreft: het bericht in kwestie is verzonden
naar 126 adressen, het mijne inbegrepen.
Niet naar de gehele wereld.

Verder betreft het niet mijn eigen waarheid - en ook geen
vendetta, zoals je eerder schreef - maar de historische
waarheid met betrekking tot Hein van Meeteren's optreden
in de stichting DB.NL.
Een bijdrage dus aan ons collectieve geweten.

Aangezien Hein van Meeteren hecht aan een archief waarin de
lezer al zijn uitingen kan nagaan, zoals hij hier laatst
schreef *), zal hij ongetwijfeld bereid zijn inzage in zijn
DB.NL-archief te verschaffen, opdat je de historische waar-
heid met betrekking tot zijn handelen als DB.NL woordvoerder
(?) en idem bestuurder (?) met eigen ogen kunt nagaan.

Mocht hij dat archief niet (meer) bezitten, dan ken ik een
aantal personen die hem wellicht willen helpen op dit punt.
Ook een bezoekje aan de Amsterdamse Kamer van Koophandel
kan je nuttige informatie verschaffen.

>Mijn bewondering ook over je open wijze van communiceren.

Die contrasteert natuurlijk behoorlijk met pogingen van
Hein van Meeteren om mij met onwaarheden in diskrediet
te brengen.

Maar je moet daarbij bedenken dat ik het in dit opzicht
veel gemakkelijker heb dan Van Meeteren. Ik hoef slechts
de historische waarheid op te schrijven.
Van Meeteren daarentegen moet blijven liegen. Consequent
liegen is doorgaans veel moeilijker dan consequent de
waarheid vertellen, dat is bekend.

Ik denk dat Van Meeteren daar inmiddels ook wel achter
is. Neem bijvoorbeeld de draad 'democratisch, en formeel
correct' op deze lijst. Ik heb daarin uiteengezet waarom
Van Meeteren onwaarheid spreekt als hij beweert dat de
opheffing van de door hem medebestuurde (?) stichting
democratisch en formeel correct is verlopen.
Van Meeteren is maar niet eens meer aan een weerlegging
van dat waarheidsgetrouwe relaas begonnen.

>Chapeau!

Van mij mag je je hoedje gerust ophouden Erik.

Ik hoop dat je kritisch blijft nadenken, en je opvattingen
niet teveel laat beinvloeden door iemands charme of Leidse
bek.

Mag ik eindigen met een citaat?

     Wij burgers (en daar schaar ik mij vooralsnog onder)
     willen mènsen zien. Wij willen eerlijkheid zien. Wij
     willen integriteit zien. (...). En eigenwijsheid,
     mits gebaseerd op geweten en eerlijkheid, is iets dat
     bewondering afdwingt.

     - Hein van Meeteren - Over de kastijding van Pronk
     http://members.ams.chello.nl/heinwvm/visie.htm **)

Met vr.gr.,
Erik vdMb

noten:

*) Ik hecht er echter aan de lezer een archief te bieden
om al mijn uitingen te kunnen nagaan.

- Hein van Meeteren - Re: Over aanzetten tot haat gesproken...
Tue, 14 May 2002 01:49:43 +0200

**) De visie.htm-pagina is inmiddels niet meer toegankelijk.