Analyse hedendaags populisme

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri Jul 12 17:05:38 CEST 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 16:40 12-07-2002 +0200, Erik van den Muijzenberg wrote:

Even tegen mijn beleid in van niet reageren op dit soort aantijgingen (want elk woord dat ik schrijf wordt gebruikt voor opnieuw ellenlange rancuneuuze litanieén (tip voor degenenen die verveeld raken: gewoon deleten, dit zijn oude koeien):

>Historie is ons collectieve geweten, en het lijkt me daarom
>uitermate belangrijk om hier op deze lijst, waar we van ge-
>dachten wisselen over D66 en aanverwante onderwerpen, te
>
>- dat D66 Tweede Kamerkandidaat Hein van Meeteren zich als
>woordvoerder (?) en bestuurder (?) van de Stichting Digitale
>Burgerbeweging (DB.NL) ernstig heeft misdragen

U bent een paar keer op uw nummer gezet. Dat zit u kennelijk nog steeds dwars. Wilt u deze D66 lijst niet misbruiken om uw gelijk binnen te insinueren?

>- dat Hein van Meeteren de statuten van DB.NL geweld aan deed

Wanneer u daarvan overtuigd bent, vervoegt u zich dan tot de rechter. Dit is niet de plaats om uw juridische dispuut met het bestuur uit te vechten.

>- dat Hein van Meeteren zijn opponenten voor Fuehrer uitmaakte,
>met de SS vergeleek, of op andere ongeoorloofde wijze in
>diskrediet trachtte te brengen

Vrijheid van uiting is niet ongeoorloofd. Dat enkele querulanten binnen de gelederen van dbnl mij deden denken aan rechtsextreme hetzen heb ik niet onder stoelen of banken gescjhoven.

>- dat Hein van Meeteren niet alleen geen spijt lijkt te hebben
>van zijn verwerpelijke optreden, maar dat optreden bovendien
>is blijven verdedigen - hier, op deze lijst

Lijkt mij een recht van elke democraat.

>- dat Hein van Meeteren de persoon die ons collectieve geweten
>op dit punt tracht aan te scherpen in diskrediet heeft gebracht
>door een lasterlijke aangifte, of althans door de bewering dat
>hij (= Hein van Meeteren) een aangifte ter zake van stalking
>heeft gedaan

Het staat mij vrij aangifte te doen. Het is aan het OM om wel/niet tot vervolging over te gaan. Ik moet hierbij toegeven dat u me behoorlijk hebt geïntimideerd, door o.a. foto's van mijn privé-woning op het net te plaatsen en me publiekelijk aan te manen een bepaalde wandeling te maken. Hoe haalt u het in het hoofd.
Dat uw collega ruzietrapper prornofoto's op onze malingslijst plaatste is eveneens aanleiding geweest tot hard en gericht bestuursoptreden. Jammer voor u, maar u moet weten waar uw grenzen liggen.

>- dat Hein van Meeteren deze persoon en een andere persoon op
>deze lijst in diskrediet heeft trachten te brengen door hen
>zonder enig bewijs van fysiek stalken te beschuldigen.

De bewijzen (eideloze stalkmails met aantijgingen, beschuldigingen, scheldkannonaden etc) heb ik overhandigd aan de politie regio Amstelland.  Wegens uw verminderde volg-activiteiten heb ik de aanklacht weer ingetrokken.

En u Schluss, dit is geen DB.NL, hier gaat het om D66 zaken, niet om rancunes, wrokken en frustraties uit een ander forum.

Ik reageer dus niet meer op u, dan weet u dat.