Rechts-af ! (was: De Graaf op radio)

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Sun Jan 27 19:05:24 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het succes van Leefbaar Nederland is eigenlijk vrij simpel. De meest
eenvoudige verklaring hoorde ik van Frank Poorthuis, journalist van de
Volkskrant en zeer goed ingevoerd bij Leefbaar Utrecht en Leefbaar Nederland
die mij verwees naar een kop in Vrij Nederland: < Pak ze Henkie> luidde die
(naar aanleiding van het succes van ook zo'n zanger met Leefbaar Utrecht):
de niet in politiek geïnteresseerde lezer wil maar een ding: dat de huidige
politici, ook die van Groen Links en het CDA, eens een gevoelige klap
krijgen. Pimsalabim weet dit ongenoegen uitstekend te verwoorden. Het is
geen specifiek Nederlands verschijnsel, maar poltici zijn niet populair en
alles wat mis gaat in een gecompliceerde samenleving is volgens menigeen aan
de domme luie zakken vullers in Den Haag te wijten.

Groet,

Tjerk

PS: Hein: was domocratie nu een freudiaanse verschrijving?