Rechts-af ! (was: De Graaf op radio)

Wim Rampen (thuis) w.rampen at PLANET.NL
Sun Jan 27 11:28:35 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at science.uva.nl>

>  maar ik kreeg dus wel het onaangename
>  gevoel dat anderen de bruinhemden van Fortuyn dus NIET op voorhand uitslui-
>  ten. Hoe diep zullen we nog zakken ? Vrijzinnig-denkende mensen vluchten
>  tegenwoordig naar de ChristenUnie, naar 't schijnt...

Is het slim om de 'bruinhemden' van Fortuyn op voorhand uit te sluiten? In eerste instantie zeg ik voor D66: JA! Ik zou direct mijn net hernieuwde lidmaatschap weer aan de wilgen hangen (maar dat is slechts mijn persoonlijke mening) Of dat voor andere partijen ook zo geldt durf ik wel tegen te spreken. Met name VVD, maar ongetwijfeld ook CDA en PvdA (en D66, maar die ben ik liever kwijt..) verliezen op dit moment kiezers aan LN. Voor hen zou het dus zeer onverstandig kunnen zijn om zich direct tegen een coalitie met LN uit te spreken. Je weet dan immers zeker dat je ze kwijt bent. Voor D66 zouden de vrijages van andere partijen met LN wel eens positief kunnen uitpakken. Ook binnen de andere partijen is er sterke afkeer van LN, deze kiezers zouden wel eens kunnen overstappen naar die ene partij die op voorhand duidelijk maakt niet met LN te willen regeren!

Kan iemand overigens duidelijk aangeven waarom we nooit met LN zouden willen regeren?

Maar, en gelukkig, is een vrijage met of afkeer van LN niet de enige reden om te stemmen op een partij. D66 moet zich gewoon concentreren op haar sterke punten:
>Quote From: "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at science.uva.nl>
> verdedigen van de
> domocratie, uitbouw van de democratie, bestrijding van bestuurlijke
> corruptie, zich houden aan je beloften, verantwoordelijkheid nemen, ter
> verantwoordig roepen etc etc.
aangevuld met een goed sociaal liberaal fundament voor mens en bedrijf.

Groet,

Wim Rampen