Geen stem voor de kandidatenlijst dit jaar

Herman Beun Herman.Beun at YUCOM.BE
Fri Jan 25 19:09:11 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels schreef:

> Het wordt inmiddels toch wel tijd dat D66 de mogelijkheid van
> electronisch stemmen gaat invoeren. De post hier in de VS is de
> Anthrax-klap nog niet te boven, met gemiddelde vertragingen
> van twee weken. Hierdoor zal ik helaas niet deel kunnen
> nemen aan de meest cruciale interne
> verkiezingen binnen D66 sinds jaren.

Tjonge, maar twee weken vertraging? De Belgische post had ongeveer net
zo lang nodig om mijn stembiljet vanuit Den Haag he-le-maal in het
afgelegen Brussel te krijgen ... :-(

Zelfs de NS bleek sneller te zijn dan De Post: Leden van de D66-afdeling
België moesten hun biljetten persoonlijk door Lousewies laten bezorgen
op het partijsecretariaat.

> Of pakken andere lijsters de handdoek op en zetten - om mijn
> verloren stem te compenseren - Michiel Scheffer, Dennis
> Hesseling, Ageeth Telleman, Boris van der Ham,  Hein van
> Meeteren en Michiel Verbeek gewoon een plaatsje hoger
> op hun stembiljet dan ze van plan waren?

Denken die leden er dan wél aan om flink strategisch te stemmen, om te
voorkomen dat ze hun favoriete kandidaten met hun stem juist schade
berokkenen?

/Herman