ander Microsoft praktijken

Eibert van de Streek streeke at IAE.NL
Fri Feb 22 13:38:08 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Net is bekend geworden dat MediaPlayer 8, die met XP
wordt meegeleverd, precies registreert welke muziek CDs
en video DVDs je kijkt. MS beweert dat ze deze gegevens
nog niet gebruiken voor commerciele aktiviteiten.

Ik liep ook nog tegen een ander geintje van die monopolist
uit Seattle aan: mbv een muziek compressie programma van
MS heb ik een stukje muziek op een PC gecompressed maar
toen ik het wilde afspelen op een andere PC werd dit
geblokkeerd. Blijkbaar plaatsen ze een fingerprint in het
bestand.

Nu heb ik het echt gehad met hun, ik blijf mooi zitten op
Windows 98 en Linux en gebruik zoveel mogelijk non
MS software!

Eibert van de Streek