nieuwe domeinnamen

Fri Feb 22 12:28:09 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hallo allemaal,

Onlangs konden wij vernemen dat er een aantal domeinnamen vrijkomen die in
eerste instantie vastgehouden werd door de Stichting Domeinregistratie. Het
vermoeden bij mij bestond dat iedereen daar dus op kon inschrijven. Ik ben
dus eens even gaan kijken naar de namen die vrijgegeven werden. Het ging om
namen als schouwburg.nl softbal.nl socialedienst.nl etc....Ik ging er
eigenlijk vanuit dat ook iedereen daar dus op in mocht schrijven. Dat is
dus niet mogelijk via www.sidn.nl . Op zich nog geen ramp. Zij laten dit
doen door een aantal bedrijven die daar toestemming voor hebben gekregen
van hun. Ik ben dus eens gaan zoeken bij die "deelnemers" maar heb mijn
zoektocht na een aantal mislukkingen gestaakt. schouwburg.nl werd steeds
als al weggegeven weergegeven. Nu zijn er twee mogelijkheden.
Deze deelnemers willen de domeinnamen zelf onder elkaar verdelen.... Of, en
ik las dat je maar 1 aanvraag mocht doen (dus 1 naam), dat er al een naam
via deze organisaties is aangevraagd. Maar beide komt neer op beslotenheid
bij het verdelen van deze domeinnamen....Een selecte groep bedrijven
verdelen deze namen onderling.
En een derde mogelijkheid is dat ik toevallig de verkeerde bedrijven heb
bekeken..... dat er nog genoeg zijn die het wel aanbieden...
Klopt het dat de bedoeling van deze actie is dat deze namen voor een
selecte groep bereikbaar zijn? Of is dat de uitwerking van niet goed
doordacht beleid of niet goed uitgevoerd beleid? Of zit ik er helemaal
naast?
Groet Joris