Argumenten van Kok (et al.)

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Feb 20 20:45:23 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Nogmaals Henk,
>
> Ben je vergeten hoe EP-lid Lousewies (kan nooit haar vadersnaam onthouden)
> laatst op tv - tijdens een interview vrijdagavond op Ned.3 met Brinkhorst -
> het huidige Paarse kabinet Kok-2 noemde? Precies: 'lamlendig'. Dus ook zij
> voelt de bui hangen.

Zangers en zangeressen,

Nee, gemist Henk, maar ik heb niets gemist geloof ik.
Ook zij komt kennelijk niet verder dan een inhoudsloos 'lamlendig', of
het moet een opmerking geweest zijn in de richting van Brinkhorst die
wel iets met die dieren van doen heeft.
Maar de 'bui' waar je het over hebt is al even onbestendig als de
'onvrede'.

Inhoudsloze verkiezingsretoriek, zo vrees ik, die de deur openzet voor
een (eigen) invulling die verder geen enkele betekenis heeft of krijgt.

Zo krijgt Pimmetje stemmen, omdat hij zijn 'mening' geeft en/of (eigen)
invullingen van 'onvrede', door de kiezer zelf verzorgt. Daar kan
Pimmetje zelfs niet op worden afgerekend. Ook niet over vier jaar.

Ach, als de kiezer maar 'wat te kiezen' heeft/lijkt te hebben ....

En met maximaal 10 zetels in de Tweedekamer voor nieuwe partijen.
Lang leve de democratie.

Henk Elegeert