Melkert-banen afschaffen !! Hoe durven ze ??

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Feb 20 07:55:20 CET 2002

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zeker Peter,

Je versterkt mijn gedachte dat de herintegratie van WAO-ers en immer
gehandicapten beter niet kan geschieden richting tijdelijke en onzekere
overheidsbaantjes of bij in principe onwillige (particuliere) werkgevers.
Echte en nieuwe banen lijken mij effectiever en humaner als je vanuit
betrokkenen redeneert, in plaats van het Lubbers-syndroom ('Ik treed af als
er 1 miljoen WAOers komen').

Henk Vreekamp, Utrecht
----------------------

At 15:33 19-02-02 +0100, you wrote:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Soms vraag ik mij af hoever DEN HAAG van de gewone maatschappij afstaat.
>Dat is m.i. hier ook van toepassing .  Als ze wisten om wat soort mensen
dit gaat en met welke opleiding
>cq lichamelijke of geestelijke beperkingen , dan praktiseer je er niet over
deze groep voor de leeuwen te gooien,
>temeer daar ze hand en spand diensten verrichten in tal van zorg
inrichtingen en in bv kringloop-winkels

>Peter Bos
>

>links | sublinks | subrechts | rechts | 100 | zoek | txt/gfx | cfg | help
>
>NOS Teletekst / Nieuws / nieuws binnenland
>
>NOS-TT  103 di 19 feb               SER wil Melkert-banen afschaffen
DEN HAAG De Sociaal Economische Raad    (SER) wil de Melkertbanen
afschaffen.   Het plan moet nog formeel goedgekeurd   worden.De
gesubsidieerde Melkert-banen  zouden niet meer voldoen,gezien de      grote
krapte op de arbeidsmarkt.         Volgens het voorstel verdwijnt ook de
WIW-regeling,die langdurig werklozen    aan werk moet helpen.Dat betekent
niet  dat deze mensen aan hun lot overgelaten worden,benadrukt een
CNV-woordvoerder.   Of de 80.000 huidige Melkert-banen naar normale banen
zullen worden omgezet,is  nog onduidelijk.Een onderhandelaar van  het MKB
zegt dat het aan de politiek is om hierover een besluit te nemen.
> Kies favoriete pagina

(D66 at nic.surfnet.nl).
tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66